EENDRACHT, meer dan 150 jaar rederijken in Zuidhorn

15 maart 2018 @ 20:00 - 22:00

In de provincie Groningen waren opvallend veel rederijkerskamers in de afgelopen eeuwen. Zij hielden zich bezig met het beoefenen van de ‘welsprekendheid’, voordrachten, literatuur en toneel. Ook in Zuidhorn werd ‘gerederijkt’: meer dan honderdvijftig jaar geleden werd daar de rederijkerskamer Eendracht opgericht. Deze vereniging is nog altijd actief en voert jaarlijks een toneelvoorstelling op in het dorp. Maar er gebeurt nog veel meer binnen dat gezel­schap van boeren, burgers en buitenlui.

Hoe heeft zo’n oude vereniging de tand des tijds doorstaan? Wat voor mensen waren lid en is er nog steeds ballotage? En wat doen de rederijkers naast die jaarlijkse voorstelling? Alle­maal vragen waarop u 15 maart een antwoord krijgt. Een aantal leden van de rederijkerskamer Eendracht neemt u dan mee in de rijke historie van deze vereniging en u krijgt een kijkje voor én achter de schermen. Het programma werd voor u samengesteld door Froukje Boersma- van Dijk, Herry Cornelius en Bram Keuning. Laat u verrassen!

15 maart 2018

Cultureel Centrum Zuidhorn